CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Sunday, May 6, 2012

Langkawi Part 2

Hari ni hari sabtu  . so mari mengisi mase lapang dgn berblogging =P . jgn kite sertai perhimpunan tue ! apekah ia ? KL112 . mintak-mintak xdela sebarang korban yea .. harapnyeamaan damai sahaja k :) malaysiakan negara yg aman . nape nak merusuh bagai kan . Okayy , skang kite sambung cite trip to langkawi. Since post pasal langkawi tu traffic die tinggi so kita sambung yea .sambungan Langkawi Part 1 .hehehe,before tue nak save the date  4 feb ~ 6 feb 2012 ( long a time ago ..ahahaha . ALMOST 1 YEAR ! 4 FEB NI GENAP ANNIVESARY PERTAMA :p  ) ececece.bukan ape..saya menulis ni pon utk kisah saya.x sabar nak suruh cucu-cucu saya baca belog saya . HAHAHA.jadi saya mahu ape yang telah saya lalui saya catatkan disini sbg diari hidup saya =) mcm yg saya katakan,sampai kat jetty around 7..then x penah saya tahu, kena beratur sgt la panjang semata-mata nak beli tiket ferry..ohhh GOD..menguji kesabaran..walhal kami mmg amik pakej kesana..tapi mmg x terpikir langsung nak include tiket ferry.alahai~ nasib badan..so sesiapa nak ke sana utk kali pertama,saya sgt2 la nasihatkan anda supaya ingatkan diri anda utk membeli tiket ferry terus..kalau anda include skali dlm pakej pon okayyy =).mmg bagi saya jika melalui agen ni, rate harga gak mahal cket..tapi percutian anda terjamin! oh yer,bagi yang suke kan cabaran, ape kate anda wat mood aci redah jer..smpai sana baru fikir mana nak stay mana nak cari kerete..kerete??? mungkin yg xtaw bertanye dlm hati..perlu ke kerete? bagi saya jawapan nyer ye! maw mati kurus nak g melawat satu2 tempat jalan kaki jer..lagi2 cuaca yang panas terik..lagikan dlm kereta pon rase macam nak terbakar.aisehhh~~~

ok, ini la jetty k.perlis tue..


credit:Google


bagi mereka yang pergi kesana naik bus, sila cari kawasan ini..hehehe bukan nak cakap korang semua x tahu, tapi berdasarkan pengalaman kami yang tuggu dekat stesen bus tue.ade je org dtg tanya mcmna nak ke jetty..ada yang lagi best tanya mcmana nak ke langkawi.aiseyyman..so bagi yang x tahu,ape yang perlu korangg lakukan cari laluan pejalan kaki yang ada bumbung tu..terus je ikut sampai jumpe KFC..dpn Kfc tu kaunter tiket.

masa yang kami amik utk beli tiket adalah 3jam ok !! bayangkan.mcm2 ragam manusia..lucky, saya hanyalah penunggu shj..semua urusan dilakukan oleh si dia =) masa nak naik feri pulak 2pm..so, aura maya jahat bermula..kami mencilok dlm feri jam 12.30pm hehehe..kepada sesapa yang berkenaan,mohon maaf yer..perjalanan feri dlm 45min..so have fun!!! 

permandangan pertama yang menyentuh mata  dari dlm feri  =)

pssstttt...saya sebenarnye takot nak naik feri..takot mabok..tapi this time xtaw nape cam teruja gile..x takut pon.siap berebut duk tepi tingkap..ahaks ..smpai ke jetty langkawi tue, testing testing mabuk darat x..ohh tidak..mmg sah tak mabuk hokeyy.. =p.next , misi kami col owner kerete sewa..dlm 15min cam tue ade sum one pickup kami..horayyyy!!misi mencari hotel..wee~~ bukan bukan kami mencari hotel yg telah kami booking..bukan maen aci redah jer..hehe. hotel x la jauh dari pekan kuah..LANGKASUKA hotel.kalau suka boleh ke sana =P..yang best pasal hotel ni, ala-2 duk dlm bandar la.bawah tu shopping complex.ade wayang.ade atm..tapi kalo nak tgk wayang x pyh la jauh-2 pegi langkawi..ye dop?

1st day agak bosan sbb smpai pon da ptg..ok,singgah kat stesen minyak amik map.oh yer..kalau nak map boleh amik kat stesen petronas yer.check in hotel, ciap2 trus keluar balik..1st day ni mmg kena arrange btol2 so x bazir masa..maklum lah..masa sgt2 la limited..so kena plan before gerak..

gerak ke bird park...tiket masuk: RM12 (nak tgk mykad =) )
ape yang menarik dlm ni ??ok layan gambar sat




actually , bird park nie mcm zoo ..hehehe, lots of animal bukan burung sahaja ;)
next kami ke telaga air hangat..FOC je.. sangat hampa.air berlumut.kami smpai ke sana, kami je satu-2 nye pengunjung..mmg sedih so,tiada pic yang kami snap disini =(

next ,gerak ke pantai pasir hitam..mmg nampak pasir nye berwarna hitam



see?

trus lagi gerak..perjalanan terasa jauh sbb jalan nye melalui kg n hutan..last2 smpai kat cable car.die cakap nak g tgk je dulu..survey2 tutup kul berapa..last2 kitorang naik..hahahaha.ok nak naik ni,make sure anda xde sakit jantung & darah tinggi..hehehe..Yang penting tunjukkan mykad anda ! tiket berharga  RM15 ..tiada pulangan wang.HAHAHAHA

ni la yang dapat anda rase teruja gile.oit oit, kite penah naik keta kebal kat genting..takot taw.this time lagi tinggi..tapi x takot pon !!how dare u?? hehehe..try la.pasti x nyesal..antara benda wajib kalo ke langkawi


ape yang anda dapat??
inilaaaaa....

kereta kabel langkawi 

pemandangan yg sgt cantik ..
Tips : jgn pandang belakang . eh, silap..jgn pandang bawah bile nek keta kabel.. baru x rase gayat @ takot .. :)


malam tu,kami juz pergi ke pekan kuah n pusing2 cari burger.pastu saya dgn ngada-2 nak mkn tomyam..ok kami ke thai town yang ade kat pekan kuah tue..

1st impression.cantik!
2nd impression . sombong! mane x nye,kami panggil waiter die wat bodo jer
3rd impression. mahal !
boleh amik masa bayang jap x??
tomyam 1 mangkuk ( small )  RM24
Telur dadar RM8 

aiseh..cekik darah betol..better cari kedai mkn yg biase-biase jer..layanan pon bagus.ok..selesai sudah utk hari ni.kami balik hotel,mandi.time to sleep.esok nak kena bangun awal2 utk island hoping!! ~~ tata..meet me in next episod =) till then luv u so much coz reading this entry!!! <3



0 comments: