CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Wednesday, December 8, 2010

Alhamdulillah...


assalamualaikum & slmt mlm semua..harini xde byk menda sgt yg aku wat..bgn pagi2 kaco org yg berciap2 nak pegi kerja..last skali aku tertido balik..hahaha..kalo bakal mak mentua taw mesti tanak nye die wat menantu..ade aku kesah?=p seronok sebenarnye duk umah ni..(hargailah ape yg kite ade.bole ker gune ayat ni?mc bole jer..)yela aku duk tggu kje meminang xdtg2 jugak..so,jump to the best decision! duk umah ternak lemak..boleh x?kalo tanye mak aku sure die jawab "sia-sia je aku antar ko pegi blaja tinggi-tinggi...lima enam belas tingkat!!erk...........ade ker u berbelas-belas tingkat eh?gasak la.

pas bgn tu cebuk la aktiviti rutin.kutip segala menda pinggan,mangkuk,gelas,sudu,chopstick(x penah dibuatnye mkn ngan chopstick.aku melawak jer) buang dlm tong sampah.maklum lah rumah aku ni pkai buang jer.amboi!! kaye benor mak bapak aku..of cos la bawak p dapur n basuh..penat aku duk pikir..nape penat-penat aku duk basuh & kemas benda alh tu,tp masih jgk kn wat keesokkan pagi nyer..korang leh tolong pikir x?hahaha..memang senak btul la tye soklan mcm tu..cube tye formula kimia ker,pascal law ker..mesti la sebab ari-ari kite mkn.pastu mkn x reti nak bawak pg dapur n kemas trus..haila~~

semenjak dua menjak aku jd bibik kat umah ni mmg la haru jap..mantan bibik 2 org tu semua da blah pegi keje..tinggal la aku..

"weh korang 2 org,leh tlg balik x jap pepagi sebelum masuk kje??"
taw nape aku suh balik??meh tlg aku kemas umh ni ha..hahahaha

skang tinggal aku+ mak+ abah..aiseh..mati kutu aku dibuatnye duk umh sorang-sorang..mak abah kui 6ptg baru balik umah..rase mcm nak bela pet la..leh gak jd teman..mcm cite putera katak tu..aish!asal asek cebut petera katak je ni ha?tunggu putera katak dtg pinang la..ape lagi..

tengahari: men masak-masak jap..yg simple - simple jer aku masak..hehe.pastu bkk tv wat marathon cite kat tb tu ha..start ngan cite ALISA kat tv3 tuh,meleret-leret sampai la CINTA KIRANA kat astro ria..
tu jela rutin aku hari-hariMAU.

mlm lak:mandi n msj ngan cik b..pastu baru on9 jap..cik b sejak keje ni cebuk la..maklum la.keje lari bidang.da jadi bidan terjun.hambik ko.haha..anyway,congrat.ALHAMDULILLAH..dapat jgk kje..t leh cpt2 pinang i =P

ok ni fasa lewat mlm,da ciap hapdet belog kena tdo.sbb besok kena bgun awal..kena jadik chef kat BUKIT TINGGI..hahaha..gaye nak lebey je.peduli hape aku..


aku kakak yg jahat! tgh mengkhianati amanat
adik haku yg suh amik gambar die..hahaha





p/s:bersyukur dengan ape yg kite ade skang.mungkin esok kite x mungkin ade ape yg kite ade hari ni.

0 comments: