CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Wednesday, February 11, 2015

Petua hamil dengan susu kambing & kurma

Petua ini diambil dari rancangan Tanyalah Ustaz,

Ambil segengam buah tamar atau kurma, segengam suami, segengam isteri. Kemudian dicampurkan dengan susu kambing dan anda kisar sehingga hancur. Susu kambing boleh jadi susu segar atau susu kambing yang biasa boleh didapati di pasaraya. Saya mencuba susu yg packaging macam 3 in 1 tu since nak cari susu segar tu susah. Besides takut xleh telan susu segar tu ;) 


Cara nya , Minum sekali seorang satu gelas di waktu pagi. Jika boleh, baca ayat berikut:

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..." (Surah Maryam ayat 4-5) 

Kemudian, amalkan minum susu kambing setiap pagi buat pasangan suami isteri.Pantangnya pula ialah jangan makan atau minum benda berasid contohnya limau, benda-benda yang masam, dan makanan seperti tomyam perlulah dielakkan. A big NO to NENAS taw. Makanan-makanan ini akan membuatkan sel telur sukar melekat pada rahim.Boleh juga cuba amalkan pati delima.sebenarnya dah lama kami mencuba amalan minum pati delima ni. Good effect yg kami boleh lihat sekarang , resdung kami dah kurang . Tiada lagi hidung tersumbat pagi pagi . Alhamdulillah . Jadi , since kami mula amalkan susu kambing ni , pati delima hanya diambil pada waktu malam sahaja. Teruskan berusaha sayang ! ALLAH SWT pemberi rezeki. Semoga ada rezeki pregnant utk kite semua ;) Ameen 

Semoga geng TTC semua ade rezeki yea. Doakan saya juga ! 

0 comments: