CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Sunday, January 20, 2013

utk pasangan suami isteri

Ok , mlm ni kite review pasal produk shaklee yea .
ape yang menarik pasal produk shaklee ? semestinya natural kan ? 
belum mencuba ? anda wajib cuba k . ok , mlm ni nak update pasal set utk suami isteri k .
Set no terdiri dari 2 item 
1. VIT E 
2. Alfafa ( raja segala tumbuhan ) 

ok , lihat testimoni :) 

Jom tengok apa itu keputihan. ( credit puanbee.com )
Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.
Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.
Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.
Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.
Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.
Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.
Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Elakkan wangian dan pencuci antiseptik kerana ini akan memudaratkan keadaan.Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan.
Cara pertama : Merawat keputihan menggunakan daun Pegaga
Cara Kedua : Merawat keputihan dengan menggunakan daun Sireh


Cara ketiga : GUNAKAN LAH ALFAFA :)  


Kadang-kadang kite sebagai umatNYA x terlepas dari dugaan kan . jadi kite sebagai manusia boleh berusaha . ape pon atas kehendak ALLAH S.W.T juga . tp x salah mencuba kan .
dan saya hanya share ape yg saya rase boeh membantu anda . JOm cuba ! 
 boleh gunakan ID saya 830247 untuk mendapatkan harga ahli.kalo nak jadi ahli boleh emel saya
boleh dpatkan cawangan-cawangan shaklee  DISINI

Atau anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan maklumat serta khidmat nasihat tentang produk Shaklee.

Miss Suraya 
Shaklee Independent Distributor [ID No :  830247  ]
0148212956 | 0179612714|Nurqasehcolection@yaho.com


0 comments: