CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Thursday, January 24, 2013

Class Abaya

Hari tu 13hb . saya join class abaya 

ye ye saya mmg lambt update  hehehe
class abaya di bangi . karisma yg buat class ni . 

ok , ni cik ros kite . semangat salin nota . maklumla ni 1st time die dtg class jahit-jahit ni . die lebey expert bab2 baking . nak baking2 leh tye die . PM saye lau nak fb die . hahaha



class ramai jugak . almost 15-20 people i guess . so , ape yg kami buat adlah cikgu ajr pola , salin note , cikgu tunjuk cara buat pola , cara potong kain + jahit . mmg hanya cukup-cukup masa tuk siapkan 1 helai baju . so balik kami kena praktis :) what to expect when it's free . 


here we go ! 

ni pola kecil abaya . cikgu lukis , kami salin :)

big thanx to empunya kedai . tuan tanah kedaung . pakcik + makcik
baju kuning tu teacher of the day . lalala

ni la kak ros . memalu nak bergambar
para-para jemaah mak jemah

sesi potong-potong pola atas kertas minyak

ok , cikgu da ciap potong pola kat kertas

masih lagi potong pola . ni pola besar atas kertas minyak

ok , ni cikgu ajar cara nak potong kertas lapik tuk leher
pola depan + pola belakang cabtum part bukaan leher tuk dapatakan shape leher tu

ok , kemudian lakarkan bentuk die

ni la bentuk nye lepas potong . untuk ape benda nie ? 

yg da ciap potong cam gambar atas tu , kena iron atas kain . kain yg sama corak . 
nak wat lapik belah dlm utk leher tu . mcm jahit baju kurung :) 


memasing sebuk kemas2 nak balik masak .kami diajar cara wat smpai siap . balik kena praktis 
kat umah sebab masa x ckup :) kami diberikan kain 2 1/2m rase nye . tuk balik
wat jubah kat umah + curve ruler ( cost me RM50 ) 

jeng jeng jeng . ni la kak ros kite . dapat sijil . yahuuuuuuuuu !

 wink wink . sesi menyemakkan wall :P 

Ok , disebabkan saya x berapa yakin lagi nak jahit pas balik class ni , so saya plan
nak join class lagi . HAHA . next update k . do email me if u have any question nurqasehcolection@yahoo.com ( bajet org nak tye ) 

2 comments:

babyfina

Assalamualaikum..nk tnya la.. kelas ni kt mana ye..? Ada details dia x.. mcm nk g jugak... any thing email saya ye... hidayahattan@yahoo.com

babyfina

Assalamualaikum.. dayah pun berminat jgk nk join lah... tp kt mana ek tmpt ni.. ada detail x