CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Tuesday, November 13, 2012

Term - term

Mari belajar translate term-term dlm kamera . untuk memudahkan saya memahami term-term itu & juga utk masukkan dlm long term memory saya ni jadi saya dgn rajin nye bukak kamus . tipu laa ! bukak google translate suda :) 

Ini dinamakan Segitiga Fotografi :) kenapa ? nanti kite cari jawapan nye . 

1. Aperture -  cahaya yang masuk melalui 'lubang' dalam lensa (aperture)
2. Shutter Speed  - Kelajuan  Pengatup 
3. ISO - (kelajuan atau sensitiviti kepada cahaya).

Sekian dahulu , terima kasih kerana membaca 

Yang benar 
$aya budak baru belajar 


p/s : segitiga fotografi : Satu pendedahan yang betul ialah gabungan mudah tiga faktor penting: aperture, kelajuan pengatup, dan ISO

0 comments: