CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Tuesday, November 20, 2012

Merawat resdung / Kenali Sustained Release Vita-CTM 500 mg

Mesti korang jumpa pasal post nie sebab cari vit c yg bagus kan ? hehehe .korang berada di artikel / post yg benar . hahaha. masa kecik- kecik selalu la kena mkn vit C kan . itupon kena paksa baru makan :) bile da besar baru tahu manfaat nye , vitamin C bermanfaat sebagai antioksidan yang universal dan kos effektif. Vitamin C juga menggalakkan kulit yang cantik dari dalam dan luaran, membantu meningkatkan sistem imun, dan membantu mencegah beberapa jenis kanser.justeru , x payah suruh , mmg kite cari vit c ni kan. especially kaum wanita yg gemar menjaga kecantikkan . tapi malang nye ade pihak-pihak yg tidak bertanggungjawab mengaut keuntugan dgn mengeluarkan vit C tiruan . berhati-hati yea kawan-kawan.

Bercakap mengenai Vitamin C dan Resdung. apa kaitan ? 

Resdung ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit.Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.Simptom resdung ialah seperti sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mulut berbau busuk,mata gatal-gatal,penglihatan kabur,telinga gatal,seluruh muka gatal,jerawat biasa atau batu,muka berbintik hitam,kahak banyak di kerongkong,gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah.
Dengan pengambilan Vitamin C Shaklee secara konsisten, ia mampu merawat penyakit resdung yang kronik tanpa perlu membuat rawatan resdung. Hanya perlu mengambil 1 kapsul sehari sudah mampu merawat masalah resdung yang anda hidapi, di awal pengambilan disarankan mengambil 2 kapsul sehari iaitu pada waktu pagi dan malam, setelah sebulan pengambilan Vitamin C, anda boleh mengurangkan pengambilan dari 2 kapsul kepada 1 kapsul setiap hari.

Vitamin C Shaklee terbukti mengurangkan masalah yang saya hadapi , jadi saya mengesyorkannye utk kebaikkan anda yg saya sayngi semua . cewah .cube bygkan masalah-maslah ni x menganggu anda lagi . insyaALLAH,
-Bersin setiap pagi
-Gatal telinga & tekak
-Mengalir cecair putih setiap masa
-Batuk berkahak
-Nafas berbau
-Gatal hidung & mata
-Sakit kepala
-Sakit gusi

Itu baru manfaat Vit C utk maslah resdung , sekarang kite bercakap mengenai hubungkait Vitamin C dan Kesihatan Kulit
Vitamin C ialah satu komponen penting sintesis kolagen dan elastin di dalam badan kita. Kolagen dan elastin adalah protein yang membentuk kulit, otot dan tisu perantaraan yang lain.
Kolagen adalah binaan asas untuk kulit kita. Apabila kita berusia, ia mula merosot, tanda-tanda adat penuaan kelihatan pada kulit kita seperti mula melendut dan berdutan.
Kolagen dan elastin adalah dua sebab utama kulit kita kekal licin dan berdaya tahan di masa remaja. Keanjalan bererti keupayaan “melantun semula” selepas ditekan. Keanjalan mula merosot disebabkan ekspresi muka, pendedahan kepada cahaya UV yang berlebihan dan lain-lain faktor pemakanan.
Meningkatkan pengambilan vitamin C dapat membantu kita mendapatkan semula kolagen dan elastin yang hilang dengan menggalakkan semula oleh badan.
Oleh kerana vitamin C adalah bahan antioksida yang sangat penting, ia membantu badan untuk menghapuskan radikal bebas, yang menjejaskan sel-sel kulit yang sihat.
Di samping manfaat dalaman, vitamin C adalah juga berguna dalam aplikasi luaran. Ia membantu mengurangkan pengelapan bintik dan pigmentasi kesan daripada pendedahan pada cahaya matahari. Ia juga membantu memulihkaan warna dan tona kulit kepada lebih baik.
Ini adalah disebabkan oleh keupayaan sebagai pengelupasan secara lembut , yang membantu menghapuskan kulit sel kulit mati dan melahirkan lapisan sel kulit yang sihat yang segar. Ia juga membantu mengurangkan penampilan garis-garis halus dan kedutan.byk lagi la manfaat nye , sila lihat banner yg cute mute dibawah nie :P



Sustained Release Vita-C 500 mg
Bekalan Vitamin C secara Semulajadi

Badan anda berupaya mampu melakukan banyak perkara tetapi ianya tidak dapat menghasilkan atau menyimpanVitamin C. Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C mengandungi:Kandungan Vitamin C yang tinggi.Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.Formulasi yang membantu mengekalkan kesihatan gigi, gusi dan tulang. *

JIKA ANDA MEMILIH VITAMIN C SHAKLEE UNTUK RAWATAN RESDUNG, ANDA TELAH MEMBUAT PILIHAN YANG TEPAT KERANA IA AMAT BERKESAN DAN AMAT MENJIMATKAN, 180 KAPSUL ADALAH UNTUK KEGUNAAN 6 BULAN, JIMAT BUKAN??


Miss Suraya 
Shaklee Independent Distributor [ID No :  830247  ]
0148212956 | 0179612714|Nurqasehcolection@yaho.com