CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Thursday, November 22, 2012

Tanda-tanda kekurangan Vit C



TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN C
===========================

Apakah tanda kekurangan vitamin C yang sangat ketara?

* Mudah selsema
* Mudah tertekan ( stress)
* Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
* Tapak kaki keras dan kasar
* Mudah bersin
* Luka yang lambat baik
* Wajah nampak tua berbanding umur ( Vitamin C bantu pembentukan kolagen)
* Mudah dapat ulcer
* Mudah demam
* Penyakit Skurvi

dan banyak lagi. Tetapi untuk mengetahui dengan sangat cepat sama ada kita cukup vitamin c atau tidak...

1. Gusi mudah berdarah setiap kali digosok ATAU

2. Cuba goreskan kulit tangan dengan menggunakan kuku sendiri. Jika ia menghasilkan satu garisan warna putih yang jelas lagi nyata, maka itu tandanya anda kekurangan Vitamin C yang ketara.

Apakah kelebihan Sustained Release Vit C 500mg Shaklee ini?

Ia bertindak mengikut pelepasan masa iaitu 100mg dilepaskan setiap satu jam. Dan semestinya ia dari sumber SEMULAJADI. Bagaimana dengan vit C di rumah anda? teringin mencuba SHAKLEE . saya bantu anda !

Miss Suraya 
Shaklee Independent Distributor [ID No :  830247  ]
0148212956 | 0179612714|Nurqasehcolection@yaho.com

0 comments: