CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
ini belog saya.ini kisah saya.juga kisah mereka yang saya sayangi . Teruskan membaca. Juga sedikit perkongsian dari saya yang baru memperbaiki diri sendiri .Semoga bermanfaat utk semua

Bersahabat kerana Allah . insyaALLAH

Wednesday, February 6, 2013

Set Berpantang Shaklee





♥ SET BERPANTANG ♥

================
VitaLea : Bekal 28 vitamin dan mineral untuk isi kekurangan dalam pemakanan ibu. Zat besi bantu tambah darah yang hilang semasa proses bersalin
Vita-C : cepatkan penyembuhan luka, baiki tisu rosak semasa proses bersalin
B-Complex : anti-stress, elak kemurungan (meroyan) & stabilkan hormon
Zinc : bantu rahim sembuh, cepatkan penyembuhan luka episoptomi @ caesarean, kurangkan rambut gugur selepas bersalin, tingkatkan imun badan

B Complex
B Complex membantu mengatasi kelesuan, penting bagi kesihatan mental mambantu mencegah kemurungan (meroyan) dan sebagai penenang (anti stress). Perlu bagi urat saraf. Untuk ibu-ibu yang baru melahirkan anda memerlukan B Complex bagi mengatasi masalah kelesuan dan dapat mengatasi kemurungan atau meroyan.

Vitamin C (Sustaine Realease Vita-C)
Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Membantu dalam proses pemulihan luka dan membantu meningkatkan taraf sistem pertahanan badan. Bagi ibu-ibu yang baru melahirkan sudah tentu anda inginkan luka cepat pulih dan Vitamin C adalah jawapan kepada masalah tersebut.

Vitalea (Multivitamin with iron)
Multivitamin mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral, menambah kepada apa-apa makanan yang kurang di dalam badan kita. Sangat bagus diambil oleh ibu-ibu yang berpantang kerana kita tahu bahawa semasa berpantang banyak makanan yang tidak boleh diambil, dan multivitamin adalah pilihan terbaik bagi menggantikan makanan tersebut. Iron juga penting untuk ibu yang telah kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan.

Zinc Complex
Zinc membantu mempercepatkan proses baik pulih luka luaran dan dalaman (rahim), bagi yang tidak makan ikan haruan atau pati ikan haruan, zinc adalah pilihan yang tepat untuk menggantikan ikan haruan. Selain itu zinc juga membantu untuk mengurangkan masalah keguguran rambut selepas melahirkan.Yang penting sekali ialah zinc dapat membantu dalam masalah "kedinginan" selepas bersalin.

Dalam SET C (Confinement Set) saya menyediakan :

120 tablet Vitalea@Multivitamin
120 tablet B Complex
180 tablet Vitamin C
120 tablet Zinc 

SSekiranya mommies ada bajet lebih, saya sangat-sangat rekemen untuk membeli ESP, OsteMatrix danAlfalfa sekali. Sebenarnya kalau mommies ambil full set, kesemua set ini boleh diteruskan sebagai Set Ibu Menyusu pula (selepas habis tempoh berpantang).Jadi anda tak akan rugi punya kalau beli full set. Malahan anda memberikan yang TERBAIK BUAT DIRI ANDA dan SI COMEL ANDA. Anda sihat dan ceria, bayi juga sihat dan kurang meragam (mendapat khasiat melalui susu anda), dan si ayah juga pasti gembira kerana suri dan buah hatinya sentiasa dalam keadaan sihat walafiat - in fact, anda boleh berkongsi suplemen ini bersama suami anda! Pendek kata memang berbaloi-baloi (^_~)Tetapi harus diingatkan bahawa pengambilan Vitamin ini perlu diikuti dengan pengambilan air masak yang cukup sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari.

Berminat ? 


Miss Suraya 
Shaklee Independent Distributor [ID No :  830247  ]
0148212956 | 0179612714|Nurqasehcolection@yaho.com

0 comments: